13 november 2017

Tre stjärnkort, två pingviner och en uggla

Hej alla!

I dag har jag gjort kort på två till av pingvinerna som jag målade till förra gången, Alfred och Anders.

Kortet med Anders är gult med textstämpeln Party!, för visst ser han ut att vara i partystämning?

Hi everyone,

Today I have turned two more of the penguins I colored up for last time into cards, Alfred and Anders. 
The card with Anders is yellow with the text stamp "Party!", he really does look like he's in a party mood, doesn't he? 



Här är han i en närbild:

Here is Anders in a close up picture: 




Alfred fick den självklara textstämpel "You're dynamite" på sitt kort:

Alfred got the obvious text stamp "You're dynamite" on his card:





När jag satt och bläddrade lite bland mina stämplar blev jag så sugen på att använda textstämpeln "Owl be home for christmas" tillsammans med ugglan och för att göra ugglan lite juligare maskade jag på honom en tomtemössa.

When I was looking through my stamps, I found the text stamp "owl be home for christmas" and the owl and I really wanted to do a card with them. To make the owl a little bit more christmassy I added a santa's hat. 




Här kommer texten och ugglan i närbild:

Here is the owl and the text stamp in a close up: 




Slutligen tänkte jag visa tre kort, likadana, bara olika stämpelfärg. Tänker mig det som enkla  gratulationskort. De är inte mer än 7X7 cm stora. Tre olika av Gummiapans stjärnstämplar och texten "Nu jävlar ska här firas".

Finally, I want to show you three cards, the same except for the stamp color. Easy cards if you want to congratulate someone. They are only 7x7 cm. I have used three of the stars from Gummiapan and the text stamp "Nu jävlar ska här firas".  



Det var allt från mig för idag. Ses om ett par veckor igen.

That's all from me for today. Thanks for looking, see you again in a couple of weeks. 

// DT-Eja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar