07 november 2017

Jul med fjädrar

November månad och det blir mer och mer fokus på julkort!
När jag började med de här korten funderade jag verkligen på om det passar med fjädrar på julkort. Det beror klart på färger och dekorationer i övrigt. Jag valde blått, guld och vitt.



 Till alla tre korten har jag stansat ut fjädrar med en GA-dies och sedan klippt dem flikiga. Övriga dekorationer är också gjorda med dies från GA samt textstämplar.



Här har jag strött på tjockt embossingpulver (enamel) som är en blandning av vitt, guld och blått.


Stjärna, kvist och Doodlad cirkel har jag färglagt med flytande Guldmetall.



Här har kvisten och fjädern fått en mörkare guldfärg genom att jag blandat den flytande guldfärgen med Brilliance Lightning Black.


Njut av höstmörkret och den härliga tiden vi har framför oss med massor av pyssel!
/DT-Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar