07 augusti 2017

Gammalt och nytt

Till dagens layout och kort har jag använt en del lite äldre favoritstämplar, några nyare dies och så de allra senaste diesen som Gummiapan släppte nu i veckan! Lite GA-papper har jag också fått med.



Fotot på layouten är från början av 30-talet. Det är min mor, hennes syskon och några kusiner. Bakom kortet har jag stuckit in en liten tag där jag skrivit namnet på alla barnen som är på fotot. Både tagen och pappret bakom fotot är stansade med diesen Stitched Rectangles.
Bakgrunden är stämplad med Tegelvägg, texten Ja visst gör det ont när knoppar brista (använder gärna den stämpeln eftersom typsnittet är lite diffust och jag egentligen bara vill ha lite bokstäver!) och stämpeln Minisifferserie.
Blommor och blad är diesen Cornflower, 3 blommor och Kvist.



Inbjudan är en härlig ny dies. Här tillsammans med Cornflower och ett GA-papper.



En ny serie med dies som heter Spröt hittar ni i webshopen. Där är olika motiv och jag har bara använt hjärtana. De här diesen passar perfekt till Gummiapans papper!
Den lilla Grattis-stämpeln är en återkommande favorit.


Visst är det roligt med alla nyheter?  Men även gamla favoriter är trevliga att plocka fram!

/DT-Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar