12 maj 2017

Mus bus!

Då var det dags för mig igen.

Efter en helg på Gummiapans Trelleborgsträff är huvudet fullt av nya idéer. 

Jag vill bara sitta ner och skapa massvis med kort nu.
Här kommer två kort där jag har lekt lite med olika dies .


Vem minns inte labyrinter som fanns i olika tidningar när man var liten?

Jag har använt mig av: Kopplade rutor som jag stansat ut två gånger.
Jag delade på den ena för att båda skulle få plats på papperet.
Sen gjorde jag små öppningar här och där för att få det att se ut som en labyrint.
Stämplade: Liten mus tittar till höger och Mus på Gummiapans Grå serie det enfärgade arket.

Stämplade: Du är #1 på ett vitt papper som jag sedan fäste på ett gult papper från: Gul Serie
Monterade allt på ett enfärgat papper från: Svart Serie.

Osten har jag ritat själv och Start/Mål skrev jag med en vit penna.


På mitt andra kort blev det ett marint tema.


Här har jag lekt med många olika dies.
Det började med att jag fick stämpeln: Prickig båt.

Jag började att stämpla den på ett vitt papper som jag 
stansat ut i en cirkel av diesen: Stitched Circles. Näst största storleken.

Stämplade upp båten en gång till på ett vitt papper och klippte ut seglet
 för att sätta det ovanpå dom andra med 3D kuddar för att markera dom lite.

På sidorna av båten stansade jag: Dies till Moln  och även ett löst Moln.
På det lösa molnet satte jag kram från diesen med samma namn: Kram
Använde mig av papper från: Marinblå serie

Stansade ut en cirkel till i den största storlek av  Stitched Circles
 i randigt papper från den :Ljusblå serie. Som jag monterade bakom den vita cirkelen. 

Som vågor använde jag mig av diesen :Landskaps Bårder 
som jag stansade ut från den ljusblåa och marinblåa serien.

Livbojen gjorde jag genom att stansa ut en cirkel med diesen: Stitched Circles
och en lite mindre inuti. Målade den röd med mina Spectrum Noire pennor.

Lindade en bit tråd av: 5 m Brown Sugar Divine Twine runt 
livbojen och letade upp lite dekorationer som jag
 hade i min privata gömma för att dekorera med och få lite marin känsla. 

Längst bak har jag använt mig av ett storprickigt papper från:  Marinblå serie

Som du ser kan man hitta massa roliga användnings områden med dina dies 
som du kanske inte har tänkt på. Hoppas jag har inspirerat dig lite. 

Det va allt för mig denna gång.
Scrappa lugnt!

Hastalapasta!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar