27 maj 2017

Becca "Go Bananas" med tutorial.

Många har fullt upp nu med skapandet av konfirmationskort, bröllopskort, studentkort och tackkort till fröknar och lärare. Själv har jag haft lite dopkort och födelsedagskort på min "to do"lista.

Men nu fick jag tid att prova lite nya stämplar från Gummiapan. Jag bara älskar dom!!
Gjorde två "feelgood" kort för att bara ha att skicka till någon vän. 
Jag tänkte passa på att visa med bilder hur jag gör dessa kort.

På mitt första kort använde jag mig av följande:
Stämpel:Banan
Stämpel: Liten Banan
Ett Vitt cardstock och ett Ockrafärgat.
Spectrum Noire pennor, Svart stämpeldyna, 3D kuddar och tejp.

Steg 1.)
Började med att stämpla den stora banan stämpeln lite "huller om buller"
 på ett papper som va 14 x 14 cm.

Steg 2.)
Tog en ljusgul penna som jag färglade själva bananen med.


Steg 3.)
En annan ljusgul nyans fick bli insidan av skalet
.

Steg 4.)
Jag tog en brun nyans och duttade lite i bananskalets båda änder.


Steg 5.)
Jag tar nu en grön nyans som jag målar lite intill det bruna så dom
flyter ihop för att få det så likt verkligheten som möjligt..


Steg 6.)
En mörkare gul nyans drar jag på dom delarna som ska
vara kanten på själva bananskalet.



Steg 7.)
Till sist färglägger jag själva bananskalet med en gulbrun ton.



 Steg 8.)
Avslutar med att måla hela bakgrunden med en brun/grå nyans.



Steg 9.)
Nu gör jag allt en gång till men nu har jag stämplat med den lilla bananstämpeln
på ett papper som är 10 x 10 cm.
Steg 10.)
Men denna gång färglägger jag med en ljusare nyans av grå/brunt.

Steg 11.)
Nu är dom klara!

Steg 12.)
Stämplar upp textstämpeln på ett papper som är 7 x 7 cm.

Steg 13.)
Stämplade upp två små bananer också på ett papper
vid sidan om som jag sen klippte ut.

 Steg 14.)
Skär till Cardstock i ockrafärg som  jag lägger under banan papperna.

Steg 15.)
Monterar det på min kortbas som är 15 x 15 cm.

Steg 16.)
Nästa del sätter jag fast med 3D kuddar för att lyfta det lite.

Steg 17.)
Även det tredje och sista lagret fäster jag med 3D kuddar.

Steg 18.)
Till sist sätter jag dom två små bananerna uppe i överkant och i nerkant 
på det översta lagret och lägger "Glossy accents" på själva 
det ätbara på bananen för att få lite rolig effekt. 

Nu är mitt kort helt klart!


När jag ändå var i farten gjorde jag ett till "Go Bananas" kort.
Denna gång i formatet 11 x 22 cm.


På detta kort har jag lagt till  stämpeln:Apa
och stämpeln:  Trädstam.
Jag har även använt mig av två olika dies.
Stitched Banners och diesen: Kvist.
Bannersen stansade jag ut i: Småprickigt gul.

Med dessa stämplat kan man man göra massa roliga kort med!!
Nu har du sett att man med några stämplar enkelt kan göra egna bakgrunder.
Har fullt med roliga idéer i mitt huvud.

Önskar er en fortsatt trevlig helg.
Du har väl inte missat att Gummiapan  har bytt adress?
Nu hittar du dom här: http://www.gummiapan.com

Scrappa lugnt!
Hastalapasta!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar