30 april 2017

Må bra kort! / Feel Good Cards!

Idag är det min bloggdag och svenska kungens fördelsedag!
Today it is my blogg day and the Swedish king's birthday!

Jag hade dåligt med inspiration så jag tänkte börja med en
favoritstämpel och text för att komma på bättre humör:
My mojo was gone so I started with a favourite stamp and text
to get in a better mood (text says "no one can be down with a ballon"):


Jag målade med Copics och sedan ett lager Wink of Stella
på ballongen. Sedan lite vattendroppar på molnen som jag
gjorde med Gloss gel pen. Glossy accent på ögonen.
I coloured with Copics and then a layer of Wink of Stella
on the ballon. Then some water drops on the clouds that I
made with Gloss gel pen. Glossy accent on the eyes.


Sedan gjorde jag ett kort till en regnbågsutmaning
(detta kortet har kanske någon sett på FB redan).
Then I made a card for a rainbow challenge
(this card some of you might have seen on FB already).


Jag använde moln utstansade ur Gummiapans fina papper
och kombinerade med texten och paraplyt. 
I used clouds punched out from Gummiapan's nice paper
and combined with the text and the umbrella.


Regndropparna är gjorda med Gloss gel pen i transparent.
The raindrops are made with Gloss gel pen in transparent.

Jag fick några moln över och gjorde lite småkort.
Så enkelt med Gummiapans små kortbaser på 5*5 cm
och några av alla fina textstämplar som finns.
I had some clouds left and made some small cards.
It is so easy with Gummiapan's small card bases size 5*5 cm
and some of all the great small text stamps that are available.


Fortsatte på regnbågstemat och gjorde detta kortet
med den stora diamant diesen.
Continued with the rainbow theme and made this
card with the big diamond dies.


Kul att stansa ut i glittrigt mossgummi.
Fun to punch out in glittery funky foam.


Detta kortet har jag gjort tidigare till en 18-årig tjej.
This card I have made earlier for a 18 year old girl.


Till sist måste jag få visa ett ängelkort med alla tre
storlekarna av Mariastämpeln.
(Detta kortet har oxå visats på FB tidigare.)
Finally I have to show you an angel cards with all 
three sizes of the Maria stamp.
(This card is also showed on FB earlier.)


Och en närbild.
And a close-up.


Önskar alla en fin dag!
Wish you all a nice day!

/DT-Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar