05 februari 2017

Hello från mig



Hej Gunilla här! Även kallad kortnilla i pysselsammanhang.
Har pysslat och bloggat sedan april 2007.
Detta är en hobby som jag faktiskt aldrig tröttnar på. Även om jag såklart ibland har mina pysselsvackor.

Hi Gunilla here! Also called kortnilla in the crafting world.
I´ve been blogging since 2007.

Detta är då alltså mitt första inlägg som ny dt-medlem för Gummiapan och jag är så glad att jag fått möjligheten att vara med i detta härliga gäng.

This is my first blog post as a dt-member for Gummiapan and I´m so thrilled to be a part of this lovely team.
I´m not very comfortable writing in English but hopefully you will understand what I mean AND if not please ask my and I will try and explain!😊

Det blev ett kort eller kanske mer ett kombinerat kort/presentkit.

First I will show you a card/gift set.

Själva kortbasen är gjord med Gummiapans vita cardstock.
En ny favorit för mig!

The card base is made from Gummiapans white cardstock.
This is a new favorite of mine, LOVE IT!

Hela kortet mäter 30 ggr 14 cm.
Det är sedan bigat vid ca 8,5 cm tre gånger.

It measures 30 ggr 14 centimeters and it´s scored at 8,5 centimeters three times.

För att hålla ihop kortet har gjort en banner som jag dekorerat med mönstrat papper, utstansat hjärta, några olika stämplar och en liten blomma.
Det man ska tänka på när man gör just denna är att inte göra den för tajt. Då blir den svår att dra på och av.

I´ve made a banner to hold the card together and I have used a few stamps, pattern paper, a die cut heart and a little flower.
Don´t make the banner to tight beacause then it´s hard to slide over the card.


Inuti kortet har jag gjort små fickor och i dessa har jag sedan lagt två stämplar och en dies.

On the inside of the card I´ve made three pockets and put a little gift in them, two stamps and a die cut.


Denna typ av kort fungerar också alldeles utmärkt att fylla med t.ex. presentkort och en fin tag med en personlig hälsning.
Har faktiskt redan bigat ihop några stycken som ligger klara att bara dekoreras om jag skulle behöva.

Hade tänkt att fira mitt dt-uppdrag med att ge bort det här kitet.

Kila in på min blogg,
som ni hittar HÄR,
 så hittar ni detaljerna till min giveaway där!

To celebrate beeing a dt-member for Gummiapan I´m giving this kit away as a gift.
Hop over to my blog, you can find it HERE, and you will find out more details about the giveaway.


Eftersom det snart är Alla--Dag fick det även bli ett litet shakerkort med just det temat.

I have one more card to show you and that is a small shaker card.



Till kortet har jag använt diesen/hjärtat som ni ser på kortet ovan.

I´ve used the die cut heart from the set above to creat the shaker element.



Tycker det är kul att skapa med lite vårfärger.
Jag behöver det när naturen känns ganska grå.

Needed some spring colors now that everything is grey outside.


This is it from me.

See you next time and that will be February 20th.

Until then BIG HUGS for YOU!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar