07 november 2016

Julkort med renar

Nu blir det mest julkortstillverkning i min pysselverkstad. Därför var det enkelt att välja julkort med renar eller är det hjortar? I och för sig så är ju renen ett hjortdjur! Jag har valt stämplarna "God Jul ren" och "Ren i cirkel" samt några textstämplar.
Alla papper är Gummiapans grå respektive röda serier. Färgerna på bilderna gör inte riktig rättvisa åt den grå nyansen, men det är det riktigt grå pappret jag använt.


Alla motiv och texter är stämplade med en grå stämpeldyna från Staz On: Cloudy Sky.



Efter att jag stämplat motivet har jag stansat ut med olika ovala respektive runda dies med stickad eller prickad kant. 





"God Jul ren" passar att stansa ut i olika ovala storlekar. Här har jag använt en större dies där hela motivet får plats. På kortet längre upp är det en mindre dies som skär bort lite av texten. Jag tycker båda blir fina och valet beror på vilket resultat man önskar eller storleken på kortet.

Vintern har inte kommit här i söder, men vissa av er har redan snö och säkert en härlig julkänsla!
Pyssla på med julkorten!

/DT-Karin


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar