28 september 2016

Distressade pappersramar


Hej!

Inför dagens blogginlägg har jag gjort lite pappersramar. Det var sååå roligt! Och de är lätta att göra också.

Jag började med vitt papper och skar till en rektangel på 22x24 cm, därefter gjorde jag fyra bigningar på varje sida, med 1,5 centimeters mellanrum.  Jag hittade ramarna först här (men de finns även på andra ställen). På den sidan finns också en mall, men jag fick inte fram måtten, så jag gjorde egna.  (Vill man går det dock säkert att läsa ut mått också, fast det var på tyska). På ovansidan och undersidan klippte jag så att andra randen utifrån var 1,5 cm in, som ni förhoppningsvis ser av bilden. 




När ramarna var klippta tog jag en dutt och drog över dem med olika distress inks. Stämplade några trevliga Gummiapantexter att ha i mina ramar "When God made you he said TA-DA", Being creative is not a hobby, it's a way of life", "Be you everyone else is taken" och "Be bright, be happy, be you".

Sen är det bara att vika inåt i alla bigningarna och limma fast. :) 
 
Så här ser de ut på lite närmare håll: 
























Slutligen gjorde jag en Vintageram, där jag skar ut mönsterpapper som skulle passa min ram och stämplade med Vintage photo. Den blev så här:

 

Det var allt för mig för idag!
Tack för titten, ses snart igen!

// DT-Eja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar