06 januari 2016

"How beautiful life is".

Så blev det igen min tur til at blogge lidt her på siden :)
Denne gang har jeg lavet 3 kort med udgangspunkt i samme tekststempel: "How beautiful life is when you are in the world". Syntes teksten egner sig til rigtig mange anledninger, men jeg har ikke haft noget bestemt i tankerne da jeg lavede disse kort.

Then it got to be my turn to blog here again :)
This time i made ​​three cards based on the same text stamp: "How beautiful life is when you are in the world". I find that this saying is suitable for many occasions, but i did'nt have anything specific in mind when i made these cards.


På det første har jeg stemplet nogle "penselstrøg" i forskellige faver, jeg har brugt Distress Inks, for at få ikke at få for skarpe kanter. Teksten er stemplet og skåret ud, og derefter monteret på en maske af sølvkarton, så det træder lidt frem. Derefter monteret på kortet med 3D-klæbepuder og en sløjfe for at give lidt dybde.

At first i stamped some "brushstrokes" in different colors, for that i've used Distress Inks to avoide getting sharp edges. The saying is stamped and cut out, mounted on a mask of silver cardstock to highlight it slightly. Then it's mounted on the card with 3D adhesive pads and a bow to give it a little depth. 


Her ses lagene lidt bedre. Sløjfen er bare limet på.

Here you can see the layers a little better. The bow is just glued on.


De næste 2 kort er lavet ens. Her har jeg stemplet en række stjerner, som baggrund. Igen har jeg brugt Distress Inks for at få et soft look.

The next two cards are created alike. Here i stamped a number of stars as a background. Again, i've used Distress Inks to get a softer look.


Min beholdning af Distress Inks er ikke så stor, men med lidt kreativitet, kan man lave flere toner af samme farve, som jeg har gjort på disse 2 kort. Man starter med at sværte sit stempel, herefter stempler man 1, 2 og 3 gange uden at komme ny farve på stemplet, det vil give mindre og mindre farve på det stemplet motiv.. og derved flere forskellige toner. Denne metode virker også med de fleste andre stempelsværter. Bemærk, det er altid en god idé, at lave en test, inden man går i gang på sit kort, for med lyse farver er det begrænset, hvor mange gange man kan trykke uden at gensværte sit stempel.

My stash of Distress Inks is not big, but with a little creativity, you can make several tones of the same color, as i have done on these two cards. You start to by inking the stamp, then you stamp 1, 2 and 3 times without reinking, this will provide less and less color to the stamp motif .. and give you several different tones. This method also works with most other types of inks. Note !! it's always a good idea to do a test before stamping on your card, the bright colors is a limit to how many times you can stamp without reinking.


Jeg har gjort det samme med teksten på disse kort, som på det første, monteret det på en maske af sølvkarton, der så er sat på kortet med 3D-klæbepuder og derefter pyntet med en sløjfe.

I have done the same with the text on these cards, as on the first, i mounted it on a mask of silver cardstock, which is then mounted on the card with 3D adhesive pads and then finished it with a bow.


Stemplerne jeg har brugt er alle nyheder / stamps i've used are all new:
- Stjerne / Star "Stor sliten stjärna".
- Penselstrøj / brushstroke, "Stort penseldrag".
- Tekst / saying "How beautiful life is when you are in the world".

Distress Inks i farverne / colors:
- "Spun Sugar".
- "Worn Lipstick".
- "Seedless Preserves".
- "Dusty Concord".
- "Stormy Sky".
- "Chipped Sapphire".

Tak fordi du kiggede med :)

Thank you for stopping by :)


Med kreative hilsner Karina DT.

Creative greetings from Karina DT.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar