18 september 2015

Halloween-inspiration

Hej!

Först vill jag passa på att påminna om att det ännu finns lite tid kvar att delta i månadens utmaning, som ni hittar här. Senast den 20 september behöver bidragen vara inne.
I´d like to remind you that there is still a few days left to participate in this months´challenge, which you'll find here.

Efter en liten rotation gällande denna månads DT challenge, så visar jag lite tidig Halloween-inspiration idag, och så kommer vår DT-utmaning den 4 oktober i stället.
We have changed a couple of blog dates, so I´m showing some early Halloween inspiration today, and the the DT challenge will be shown October 4th instead.

Här har jag stansat ut kvadrater i orange och limegrönt stjärnmönstrat papper. Dessa satte jag intill varann på en bit vi cardstock, och stämplade zig zag söm runt om och mellan alla rutor. Texten stämplade jag i en bubblig journalingruta där jag lät bli att färga in raderna i mitten av rutan, så jag fick som en ram i stället. Den målade jag med copics.
I punched out pieces of lime green and orange patterned paper and stamped stitches around and between them all. I used a journaling stamp as a frame by stamping only the border and not the lines meant for journaling on. I colored the border with Copic markers.

Ett halloweenkort i sobert vitt, med embossad cardstock som bakgrund och den bubbliga journalingrutan igen och samma text som ovan. Även här är ramen målad med copics.
I used the same journaling and text stamp as above, and dry embossed my background.

På mitt tredje kort har jag stämplat en pumpa i en journalingruta. Texten stämplade jag på en remsa av vellum, dels för att tona ner färgen lite grann på det gröna papperet under och dels för att jag ville ha texten klar och tydlig över pumpan men utan att dölja den genom att stämpla den på vitt papper.
Jag har använt papper från Gummiapans svarta, mörklila och limegröna serier.
Here I have stamped a pumpkin in a journaling box, and the text on vellum. All the patterned papers come from Gummiapan.

Här har jag målat Lennart, pumpa och fladdermus med  Copics, klippt ut och fäst md 3D-kuddar på vit cardstock som jag torrembossat innan. Texten delade jag upp i två pratbubblor.
I colored Lennart, a pumpkin and a bat with Copic markers, cut them out and mounted them with D foam tabs. I separated the text into two speech bubbles.


Det sista kortet är från förra året, men har inte visats i bloggen förut. Jag stämplade bokstäverorangemönstrade papper, klippte ut och använde som text på kortet. Fladdermössen stämplade jag upp och klippte ut, och limmade sen bara fast i mitten så att vingarna kunde böjas uppåt lite grann.
Here I stamped letters on patterned paper, cut them out and used them as my sentiment. 

På återseende!
//Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar