07 september 2015

Chipboard

Så är det min tur igen att bidra med lite inspiration! Jag har valt att dekorera några kort med chipboard som jag embossat.
 Embossing är en rolig teknik och jag brukar blanda olika embossingpulver för att få lite mer variation.
Den här gången har jag använt fyra olika pulver:
Shabby Green embossing enamel
Mossgrönt
Enhanced Pearl Blue
Hologram

Trollsländorna finns i tre storlekar och här har jag använt mellanstorleken och den minsta.







Här är det den största trollsländan.

Bakgrunden har jag stämplat på ett akvarellpapper. Jag har använt tre olika färger på Distressdynor och sedan duttat på vatten med en svamp.
Roliga chipboard att embossa och med flera olika färger blir det en yta som ser emaljerad ut. Enkla och stilrena dekorationer.

Nu är det bara att plocka fram embossingfönen och några olika pulver!

/DT-Karin



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar