13 juli 2015

Askar, askar, askar

Hej alla!

Jag brukar göra något till personalen på förskolan när ungarna ska sluta inför sommaren och i år bestämde jag mig för att göra trekantsaskar med choklad i. Och till trekantsaskar är Gummiapans papper både bra i storlek och snygga! Jag tog två ark och skar dem i tre delar (och skar av en liiiiiiten bit på de mindre trianglarna) sen passade de perfekt.

I usually make something to those working at my kids' preschool before we go on summer vacation and this year I decided to make triangle boxes with some chocolate in them. The paper from Gummiapan are both a good size and they look great! I took two sheets of paper and cut them in three (and then I cut off a very small piece from the smaller triangles) then they fit perfectly.


Därefter stämplade jag med olika Gummiapanstämplar, på bilden nedan har jag använt "Negativ" och "Dubbel stjärna".

After that I stamped with different stamps from Gummiapan, on the picture below I have used "Negativ" and "Dubbel stjärna".


Sen har man två val; antingen skär man ut en triangel i en av de stora trianglarna och sätter till exempel OH-papper i triangeln för att mottagaren ska kunna se vad som är i, annars låter man den vara hel. Jag skar ut en triangel.

Then you have two choices; either you cut a triangle in one of the big triangles and put overhead paper in the hole to let the receiver see what is in the box, or you let the box be whole. I decided to cut out a triangle.



 Sen tejpade jag dem på min askstomme så här: 

Then I taped them to my box base like this: 



Jag har väldigt svårt för att slänga pappersbitar så jag tog den lilla triangeln som jag skurit ut och gjorde en tag av den med hjälp av lite vit cardstock. På baksidan av tagen har jag skrivit små meddelanden till personalen. 
Så här såg de sju färdiga askarna ut, med choklad och tag: 

I really don't like throwing away paper so I took the small triangle I had cut out and made a tag of it, with the help of some white cardstock. On the backside of the tag I have written a thank you-note. This is what the seven finished boxes looked like, with tag and chocolate: 





 



   


Stämplar jag använt: 

Stamps I have used: 

Dubbel stjärna
Prickad stjärna
Korsord
Många streck
Litet galler
Negativ
Runda siffror på höjden
Krumelur
Liten prickig fjäder
Liten diamant
Stor diamant


Tack för titten! Vi ses om en månad! // DT-EJA 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar