18 mars 2013

FIKASUGEN?

Idag blir det mer inspiration med den nya bakgrunden som bas :)
Men ibland måste man ju tänka lite utanför boxen!
Jag testade att stämpla kaffekoppen på småprickigt papper - finns det nåt finare mönster än prickigt? Eftersom kaffekoppen är lite finurligt gjord så kan man utan ansträngning klippa bort både fatet och krusidullen på örat!


Som ni ser på min närbild så skar jag ett snitt mellan linjerna, dvs på insidan av koppen, och trädde kopparna ner i skårorna så att det verkligen skulle se ut som om de var staplade i varann!


Bakgrunden stämplade jag på ett ark av kraftpapper, som jag sedan satte distanskuddar under. Då var det enkelt att knyta ett band om pappret :)

Nån som blev fikasugen nu, då?

- Jea -

2 kommentarer:

  1. Löööv detta kortet-oxå :)
    Ska kopiera rätt av ...en dag... ;)
    Du är så duktig!
    Kramkram
    Mia

    SvaraRadera
  2. Superfint! Nu blev jag både fikasugen och pigg på att stämpla koppar på mönstrat papper! Kram Karin

    SvaraRadera