15 maj 2012

Studenttider

Vi är redan i mitten av maj och snart är det dags för studentfirande med allt vad det innebär. Om ni, som jag, inte alltid är ute i god tid, så kommer här ett par ganska snabba studentkort om man har lite bråttom. Jag är svag för vita kortbaser och de här korten blev inget undantag... 

Först ett som är 14x11 cm:


Och här kommer ett som är 15x15 cm. 
Molnbakgrunden är skapad med mallar i olika storlekar som jag ritat av Gummiapans Hjärtligt moln. Jag började från toppen, la molnet på plats och drog med en infärgad makeup-svamp längs molnets ovankant. Sedan flyttade jag molnet och fortsatte. För att få lite variation vände jag ibland molnmallen upp och ner eller klippte ut en ny som jag använde bak-och-fram. Ett hyffsat snabbt sätt att skapa en effektfull bakgrundshimmel.
Stämplar: Studentmössa, Grattis

Och tänka sig, trots att jag är en riktig Stickles-junkie, så lyckades jag hålla mig. Som vanligt kan jag dock inte hålla mig från att lägga till någon liten detalj. Den här gången blev det studentmössorna som fick sig en omgång - 3D-lack på skärmarna och den vita delen stämplade jag på bomullstyg, klippte ut och limmade på.

En liten närbild där åtminstone tyget syns:

Tack för titten!! //Lindha



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar