18 september 2011

NYHETER & SCRAPLOPPIS

Ja, jag börjar inlägget med att berätta att det är dags för Scraploppis igen! 
1 oktober kl. 12-16 i Serresjöskolans matsal. Mer info om detta hittar ni HÄR!

Och NYHETERNA... de släpper vi på Scraploppisen! För Gummiapan kommer givetvis att vara där!!!

- - -
Och nu bjuder Kajsaloppan på lite godis...


"Jag har färgat in ett kraftigt akvarellpapper med Distress stain, Broken china och sedan sprayat med Glimmer mist i färgerna Turquoise Blue och Black Magic. Pappret har jag använt till att göra olika dekorationer till kort."


"Stansat ut en bård av pappret. Stämplat med Gummiapans prickade cirkel, klippt ut och stämplat dit en fjäril...


...lite text och satt svart Stickles i prickarna. Fjärilen är färglagd med lite Glitter Glam i färgen Mermaid."


"Alltid lite kul med en fjäril på insidan av kortet. Kan avslöja att det finns många fjärilar på bladen i kortet......"


Gummiapans cirkelstämpel, en fjäril och lite text.


"Även den här fjärilen är färglagd. Breda häftklammer finns på Söderslätts Bok & Papper i Trelleborg."


"En stämplad och utklippt journalingruta som jag stämplat texten Lyckönskningar i. Båda stämplarna är från Gummiapan." 


"En bit av det färgade akvarellpappret rakt upp och ner!
Chipboardhjärtat är embossat med ett turkos pulver och sprayat med Glimmer mist."

Karin bjuder även på en layout där hon visar att det går alldeles utmärkt att använda stämplar till mer än kort!



"Två favoritstämplar från Gummiapan har jag använt till bakgrunden: textstämpeln "Always on my mind" och "Slitet nät".
Den bruna bladrankan kommer från AnnBris scrapbooking.
Spetsen är naturfärgad från början. Jag har sprayat den med Glimmer mist Olive vine för att få en grönaktig nyans."




Sist men inte minst - håll utkik! Utlottning i sikte!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar